miascorner

Alla inlägg under april 2012

Av Miah - 25 april 2012 13:12

En ängel har lämnat oss alla i sorg och saknad....


       

 

    

                 


Vila i frid, Josefine

       2012         

Av Miah - 22 april 2012 13:57

Det finns ju så många olika askar i papp att köpa idag som man lätt kan klä in med papper, det är fantastiskt roligt!

Den här vinhållaren gjorde jag till en bekant, inspirerad av en vinhållare som DT Helen gjorde till Papperssvalans Butik & blogg för ett tag sedan- nämligen den flätade "magen" på asken som blir så läckert!

Här är i alla fall min vinhållare i lila nyanser med papper från Papirdesign & blommor från CCHobby!

       

Av Miah - 22 april 2012 12:45

Denna kortvikning är så fin, den tar lite tid att göra och att dekorera, men resultatet blir otroligt vackert!

Du hittar en tydlig tutorial att skriva ut och följa på Stamp ARTic :

http://stampartic.blogspot.se/2010/11/folding-card-tutorial.html 

eller om du föredrar en videotutorial hittar du en här: http://www.youtube.com/watch?v=Ns03UKuFoLU

Här ser du mina försök till kortet också! Må gott! Mia


         

       


 ytterligare försök på färgsättningar kan du se här:

       




Av Miah - 21 april 2012 22:29

Denna kortvikning är en av mina absoluta favoriter, eftersom det är så enkelt att skapa otroligt fina och användbara kort på alla möjliga sätt och det ser avancerat och proffsigt ut! Vikningen är mycket enkel:

1: Utgå från ett kvadratiskt papper i valfri storlek, kortet blir hälften så stort (30 cm papper, gör ett kort som är 15x15 cm osv.)

2. Vik först på mitten, kant i kant, med baksidan av pappret upp mot dig när du börjar.

3. Vik tillbaka , vrid pappret 90 grader och gör en likadan vikning kant i kant. Nu bör du ha ett papper med fyra rutor när du slätar ut det igen.

4. Vänd på arket, vik på diagonalen. Öppna och och vänd tillbaka pappret till rätsidan och vikningen är klar! Har du vikt rätt så kommer det magiska: bara pressa ihop de vikta "trianglarna" på motsvarande sida och kortet lägger sig rätt i vikningen. Titta närmare på bilderna nedan så förstår man lättare hur detta ser ut!

Nu är det bara att dekorera med paneler i valfritt utseende! Dessa kort passar mycket bra till t.ex trisslotter eller pengar som man kan sätta i en skåra inuti kortet när man fäller ut, så fantastiskt roligt att se hur överraskade den som får det blir! Lycka till! Här kommer en himla massa olika inspiration utifrån just denna vikningen!


       

    

                              

            

       

        


Av Miah - 21 april 2012 16:02

Den här kortvikningen blir väldigt fin, den är ganska enkel men ser svår ut...

Här har jag utgått från ett möstrat ark 15x15 cm,  markerat med 7 små streck på ena sidan vid:6 cm 6.5 cm 7 cm 7.5 cm 8 cm 8.5 cm 9 cm.

Från motsvarande hörn bigas enligt linjerna med ½ cm mellanrum, se skissen. Den nedre kortare vikningen startar 5.5 cm upp på sidan. Snygg och proffsig vikning med oändliga möjligheter!:-)

    


 


                

Av Miah - 21 april 2012 15:50

Kort med fickor och små vishetsord för varje dag!

Dett gjorde jag för nåt år sedan till min dåvarande kärlek, när han skulle åka iväg på en jobbig resa

och för att han skulle kunna läsa ett kort varje dag och veta att jag tänkte på honom tills

han var hemma igen:-) Bara för roligt... det var kul att göra kortet i alla fall!:-)


  

           

Av Miah - 21 april 2012 08:55

Boken har jag gjort från grunden efter alla konstens regler för bokbinderi, det är så kul att sy och klistra och se hur den växer fram! Jag kan lägga ut en enkel beskrivning här på nätet framöver om någon vill ha hur man gör denna!

Bröllopsalbumet är dock köpt, sedan har jag dekorerat det till brudparet i samma färger som de hade på sitt bröllop.

Rosor gör så mycket, lite glitter och bling sätter piff på allt!

      

        


            

    

Av Miah - 21 april 2012 08:49

Ja, denna gjorde jag förra året som ett minne över deras bröllop för att jag hittade ett så fint vykort på dem- nu borde man väl ha gjort en över lilla Estelle istället...lol Men det får vara med deras familj nu, jag får försöka koncentrera mig på att hinna med att göra på min egen...haha

Men jag tyckte det var minnesvärt att göra över prinsessan när hon fick sin man av folket...så här blev den i alla fall!

  

   

Skapa flashcards